به مناسبت نکوداشت حماسه 9 و 12 دی، ویژه برنامه "ازموج تا اوج" با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: به مناسبت گرامیداشت حماسه ماندگار 9 دی و 12 دی ماه سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد ویژه برنامه "ازموج تا اوج" با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مسئولان ، هنرمندان و قشرهای مختلف مردم دریزد آغاز شد.
درابتدای این ویژه برنامه نمایشگاه عکس های سفرپرخیر و برکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان یزد، عکس و پوسترحماسه 9 دی در یزد، محصولات فرهنگی و تولیدات حوزه هنری استان و کشور با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارافتتاح شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم با بیان این که دانشمندان و هنرمندان در گسترش افق های فکری مردم و پیشرفت جامعه پیشگام هستند گفت: هرچند علم و دانش در فرهنگ دینی و زندگی روزمره ما نقش تعیین کننده ای دارد اما هنرمندان درعرصه های فرهنگی و اجتماعی وسایر عرصه ها  موفق تر و تأثیرگذارترند زیرا این هنرمندان هستند که زیبایی ها را به اشکال گوناگون و متنوع در معرض دید قرار می دهند. غلامحسین دشتی افزود: هرچند فضای هنر، پررونق است اما آن چه باید بیشتر مد نظر قرار گیرد توجه به باطن عالم و معارف عمیق فرهنگی و دینی است که هنوز موفق نشده ایم هنرمتناسب با آن را طراحی کنیم.
وی هنر را انعکاس همه زیبایی ها دانست و ادامه داد: زیبایی مطلق از آن خداوند است و وظیفه هنرمند است که آیینه انعکاس ظهور زیبایی مطلق خداوند باشد، او باید این زیبایی ها و مظاهر الهی را به روئیت رسانده و در معرض دل و اندیشه انسان ها قرار دهد، در این صورت هنرمند شکل مربی وپیام آوری پیدا می کند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این که هنرمند باید با افق بازوبا ترکیب هنر و تکنیک به طراحی هنری بپردازد گفت: هنرمندی که در فرهنگ دینی فعالیت می کند باید ابتدا خودش را ببیند و سپس در وادی هنر گام بردارد تا بتواند اثر فاخر و تأثرگذارتولید کند. دشتی از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی کرد و افزود: عرصه هنر عرصه پرزحمت و پرجنب و جوش است و باید گام های مثبت ومطلوب تری برای ارتقای هنر استان برداشته شود.
سرپرست حوزه هنری استان یزد هم در ابتدای این مراسم با تبریک حماسه های نهم و دوازدهم دی ماه و خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: دراین ویژه برنامه که از10 تا12 دی ماه جاری از ساعت 18 تا 20 در فرهنگسرای شهرداری یزد ادامه خواهد داشت، فیلم های منتخب سومین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می شود و علاقه مندان می توانند دیدگاه و نظرات خود راخصوص فیلم ها  به شماره 30001801 پیامک کنند.
سیدناصرامامی میبدی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر و محصولات تولیدی حوزه هنری افزود: در این نمایشگاه 35 اثراز هنرمندان یزدی ارائه شده است. گفتنی است: در شب اول این برنامه فیلم های "آبی عقیق" ، "کوچه مقدس"، "نامه ها، عکس ها ، آدم ها" ، "ما بی شماریم" و " سه میلیارد چند تا صفر دارد" نمایش داده شد. این برنامه با همکاری حوزه هنری استان یزد، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد و کانون بسیج هنرمندان ناحیه یزد در حال برگزاری است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا